Klacht melden bij Eijerkamp
Wij hechten veel waarde aan een goede service. Jouw tevredenheid is voor ons het allerbelangrijkste! Heb je een vraag, klacht of suggestie? Wij horen het graag. Zo zorgen wij ervoor dat de service van Eijerkamp continu verbetert.
Veelvoorkomende eigenschappen bij meubels
Bij het gebruik van meubels kunnen er diverse verschijnselen optreden die normaal zijn en inherent aan het gebruik en de materialen. Deze verschijnselen vallen niet onder de garantie, omdat ze voortkomen uit natuurlijke processen en de eigenschappen van de materialen. Hieronder vind je een overzicht van de meest voorkomende verschijnselen en wat je ervan kunt verwachten.
Veelgestelde vragen over klacht melden
- 1. Ik heb een klacht over mijn meubel, wat kan ik doen?
Wat vervelend dat je een klacht ervaart op je meubel! Heb je een All-in house service afgesloten bij je aankoop? Neem voor een snelle service- of klachtenafhandeling rechtstreeks contact op met de service desk van All in House via het online klachtenformulier of via 055 357 54 11.
Heb je geen all-in house service? Wij helpen je uiteraard graag verder om dit zo spoedig mogelijk passend voor je te beoordelen/op te lossen. Onze klantenservice staat voor je klaar om dit in behandeling te nemen. Stuur een e-mail naar klantenservice@eijerkamp.nl, omschrijf duidelijk je klacht, stuur altijd foto’s (of video’s/geluidsopnames bij kraak geluid en dergelijke) mee waarop de klacht zichtbaar/hoorbaar is. Je kan ook ons klachtformulier invullen via deze link. Uiteraard kan je ons ook bellen via 0575-583600 (ma-vrij telefonisch te bereiken tussen 09:00 uur – 17:30 uur).
Let op: meldt afleverklachten altijd binnen 10 dagen
- 2. Ik heb een all-in house garantie contract bij mijn meubel, hoe kan ik mijn service hier melden?
Neem voor een snelle service- of klachtenafhandeling rechtstreeks contact op met de service desk van All in House via het online klachtenformulier of via 055 357 54 11.
Tip: houd het Eijerkamp ordernummer of orderformulier bij de hand.
- 3. Kan ik mijn bestelling/order annuleren?
Bij Eijerkamp maken we onderscheid in het soort bestelling wat u bij ons heeft gedaan voor wat betreft annulering of retournering. Sommige producten worden namelijk speciaal voor u op maat gemaakt (speciale uitvoeringen) waardoor kosteloos annuleren meestal niet mogelijk is. Annulering van internetorders is altijd mogelijk binnen 14 dagen na ontvangst.
Zie hieronder een overzicht van onze annuleer/retourneer mogelijkheden:
- Bestelling in de winkel:
De mogelijkheden zijn afhankelijk van je aankoop en het moment van melden. Neem in ieder geval zo spoedig mogelijk contact met ons op via 0575 583600 of de chat- of contactbutton.
Tip: vermeld hierbij altijd je ordernummer (hou je orderformulier bij de hand), zo kunnen we je snel en efficiënt helpen.
- Bestelling via de webshop:
Je online bestelling wijzigen kan kosteloos mits je bestelling nog niet verzonden is. Neem contact op met onze klantenservice via 0575 - 583600 of gebruik de chat- of contactbutton. Mocht je je online bestelling willen annuleren, dan kunt u het pakket bij levering weigeren of binnen 14 dagen na ontvangst retourneren. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product.
Voorwaarden voor retourneren:
- De originele kaartjes en labels dienen nog aan het artikel bevestigd te zijn.
- Het artikel dient compleet, ongebruikt en onbeschadigd te zijn.
- Het artikel dient nog in de originele productverpakking te zitten.
- Uit hygiënisch oogpunt kunnen kussens en dekbedden niet retour worden genomen tenzij deze verzegeld zijn of de verpakking van de artikelen zichtbaar niet open is geweest.
We hebben verschillende opties waarmee je bij ons kunt retourneren:
- Zelf retourneren per post:
Gebruik altijd de meegeleverde adressticker en sluit het ingevulde retourformulier bij. Hiermee kunnen wij je retourzending zo snel mogelijk verwerken. Na inlevering van het pakket ontvang je een verzendbewijs. Zodra je retourzending bij ons binnen is, ontvang je van ons een e-mail ter bevestiging. Zodra de retour is verwerkt, krijg je het aankoopbedrag van het artikel terug. De verzendkosten en eventuele kosten voor het inpakken van de zending zijn voor eigen rekening.
- Eijerkamp ophaalservice:
Wil je grote artikelen retourneren zoals een bank of kast? Neem contact op met onze klantenservice via 0575 - 583600 of gebruik het de chat- of contactbutton voor het maken van een retourafspraak. Voor het ophalen van het meubel brengen wij 50.- in rekening.
- 4. Wat zijn de algemene voorwaardes (CBW) bij Eijerkamp?
Eijerkamp is aangesloten bij het CBW (Centrale Branchevereniging Wonen). CBW-erkende winkels bieden een aantal voorwaardes voor consumenten. Het belangrijkste is dat het vooral meer zekerheid biedt. Winkels die bij het CBW zijn aangesloten hanteren algemene voorwaarden die jou als consument extra goed beschermen. Bekijk hier de algemene voorwaardes voor woonwinkels.
- 5. Wat is de status van mijn reparatie en wie houdt mij op de hoogte?
Is je meubel opgehaald voor herstel/reparatie bij de leverancier? Wij doen ons uiterste best om dit proces zo spoedig mogelijk te laten verlopen. Onze klantenservice controleert en beheert je reparatie van je meubel zorgvuldig. We kunnen van te voren niet precies weten en communiceren hoelang het herstelproces zal duren omdat dit afhankelijk is van de herstelwerkzaamheden. Bij updates wordt je door onze klantenservice direct op de hoogte gesteld.
- 6. Kan ik een all-in house garantie aanschaffen nadat mijn meubels zijn bezorgd?
Heb je het meubel aangeschaft en is het meubel al afgeleverd bij je? Helaas is het niet mogelijk om naderhand nog een All-in house service af te sluiten.
- 7. Ik heb geen all-in house garantie afgesloten, heb ik nu recht op vlekservice?
Heb je een vlek in je meubel zitten maar geen all-in house garantie afgesloten? Helaas heb je dan geen recht op kosteloos herstel. Onze klantenservice bespreekt desondanks graag de mogelijkheden tot herstel tegen kostprijs (afhankelijk van de melding). Neem contact op met onze klantenservice via klantenservice@eijerkamp.nl, ons online klachtenformulier of telefonisch via 055 357 54 11.
- 8. Mijn zitmeubel begint (al snel) te plooien, wat kan ik doen?
Plooivorming is een normale eigenschap van zitmeubelen en vrijwel nooit te voorkomen. Doordat er op het meubel wordt gezeten, deuken de vullingen in en ontstaat er ruimte tussen de stof/ het leder waardoor plooivorming ontstaat. Het is juist een goede eigenschap van je zitmeubel als deze wat plooit, dit betekent namelijk dat de stiknaden niet snel zullen scheuren. Als er helemaal geen plooivorming ontstaat betekent dat de stof (te) straks gespannen is en er kans is op scheuren in stiknaden. Lees hier meer over alle eigenschappen van plooivorming en hoe je dit zelf kunt verminderen.
- 9. Ik krijg pluisjes op mijn (zit)meubel, wat kan ik hieraan doen?
Heb je een stoffen zitmeubel en beginnen hier pluisjes op te komen? Dit noemen we in de meubelbranche ‘Pilling/ pilvorming’. Pilvorming is meestal een normale eigenschap van stoffen zitmeubels. Afhankelijk van de stof en externe factoren (zoals afgeven van kleding of plaids) is dit een niet te voorkomen eigenschap van je zitmeubel. Lees hier meer over alle eigenschappen van plooivorming en hoe je dit zelf kunt verminderen.
- 10. Ik krijg (kleine) scheurtjes in mijn houten tafel, wat kan ik hieraan doen?
Heb je een houten tafel gekocht en krijgt deze opeens scheurtjes? Dit zijn hoogstwaarschijnlijk krimpnaden en/ of kleine scheurtjes bij hout, dit is een normale eigenschap van het materiaal en niet te voorkomen. Hout is namelijk een werkend natuurproduct. Ieder houten meubel is anders en dat maakt het meubel ook juist uniek. Dit betekent dat het hout kan veranderen door externe factoren zoals luchtvochtigheid, temperatuur of zonlicht. Lees hier meer over alle eigenschappen van houtwerking en hoe je hier zelf invloed op kan hebben.
- 11. Mijn meubel is kapot buiten de garantieperiode, kan dit gerepareerd worden?
In veel gevallen kunnen wij ervoor zorgen dat je meubel gerepareerd wordt tegen kostprijs (afhankelijk van de melding). Je kunt je klacht indienen via onderstaand klachtformulier zodat onze klantenservice de mogelijkheden kan bekijken en je een voorstel kan sturen. Je kunt ook contact opnemen via klantenservice@eijerkamp.nl of telefonisch via 0575-583600. Pas na jouw akkoord zullen wij verdere handelingen ondernemen voor wat betreft reparatie.
- 12. Het zitcomfort is anders dan in de showroom, wat kan ik hieraan doen?
Je hebt een nieuw zitmeubel gekocht en gaat voor de eerste keer zitten. Het valt je op dat je nieuwe zitmeubel anders zit dan dat je hebt ervaren op onze showroom. Dit komt omdat de vullingen van het nieuwe zitmeubel aan het begin harder zijn dan deze horen te zijn. Afhankelijk van het type vulling en het gebruik wordt de zitting zo’n 15-20% zachter. Dit is een normaal verschijnsel en dit zegt niets over de kwaliteit van het meubel. Het roept vaak wel vragen op wat begrijpelijk is. Het zitmeubel wordt dan vaak als niet prettig bevonden omdat deze ‘te hard’ zit of dat men een verandering merkt doordat de vulling na verloop van tijd zachter wordt en inzakt. Lees hier alles over het zitcomfort van zitmeubelen.
- 13. Mijn kussens/ zitvlakken zakken in, wat kan ik doen?
Het inzakken van kussens en zitvlakken ontstaat doordat er bij de productie van het schuim veel lucht opgesloten wordt en deze nog moet ontsnappen. Als de ‘cellen’ in het schuim eenmaal geknapt zijn, komt de lucht vrij en kunnen de cellen ingeduwd worden. Je kunt kussens opkloppen zodat ze hun model weer terugkrijgen. Wij raden aan om dit bij ontvangst van je meubel direct periodiek te doen. Dit is het beste voor de vulling van je zitmeubel. Lees hier alles over het zitcomfort van zitmeubelen.
Klacht melden formulier
Gebruik het formulier hieronder en voeg foto's toe voor een snelle afhandeling van je klacht.
All in House service afgesloten?
Gaat je melding over een zitmeubel die je met het garantieplan All in House Service hebt gekocht? Neem voor een snelle afhandeling rechtstreeks contact op met de servicedienst van All in House Service: via het online klachtenformulier of telefoonnummer 055 - 357 54 11.
Let op: vanwege de vele bestellingen is het momenteel bij onze Klantenservice drukker dan normaal. Het kan dus helaas iets langer duren voordat je een reactie van ons ontvangt. We streven er naar om je klacht zo snel mogelijk naar tevredenheid op te lossen, met de Eijerkamp service die je van ons gewend bent. Excuses voor het ongemak!
Liever direct contact?
Heb jij liever direct contract met één van onze medewerkers? Neem telefonisch contact met ons op.